Köpvillkor

Din gravyr satsar på att ditt köp hos oss ska vara så smidigt som möjligt med bra service, snabba leveranser och flexibilitet. Här hittar du fullständiga köpvillkor.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms, frakt och betalning.

Vissa priser saknas på hemsidan, begär gärna offert på dessa produkter. Vi har många artiklar och alla är inte med på hemsidan ännu. Välkommen att ringa eller mejla oss för offert om inte önskad artikel eller pris finns tillgängligt.

Betalningsvillkor finns angivna i kundvagnen beroende på valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angivna i kundvagnen beroende på valt fraktsätt.

Leveranser

Beställningar av märkskyltar i plast till hantverkare sker med omgående leverans. Beställningar via webshopen ( ej gravskyltar) skickas oftast inom 2-4 arbetsdagar, men längre leveranstider kan förekomma. Leveranstiden för graverade gravskyltar samt gjutna dekorationer är 1-2 veckor. Leveranstiden för kundspecifika gjutna skyltar och emaljskyltar är 4-6 veckor. 

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250 kr.

Nöjdhetsgaranti och returer

Vi vill att du ska bli nöjd! Du får 30 dagars öppet köp på standardprodukter. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig och vill retunera varan i originalskick. Om ångerrätten gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, får man ångra köpet tills den dagen som vi tillverkar varan (oftast 1-3 dagar).

Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda öppet köp om varan är graverad eller tryckt med en personlig text/bild och som ej går att sälja vidare. Ring oss gärna och berätta varför du vill retunera varan så hjälper vi till att hitta en lösning så du blir nöjd.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den. Om varan skadas eller kommer bort har vi inte möjlighet att kreditera köpet.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara, sända eller lämna tillbaka den till oss.

Returer sker på din egen bekostnad förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Återbetalning: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan och frakten till dig snarast eller inom 10 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

GDPR

Den 25 maj 2018 trädde den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter.

Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.

Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings och marknadsföringssyfte.

Din gravyr garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter.

Personuppgifter som lagras, lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerades rättigheter.

Evalent som är vår leverantör tillhandahåller även ett avtal där de förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer.

Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.

- Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.

- Du har rätt att bli raderad ur olika register.

- Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.

- Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.

- Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionsnen hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/

Vid frågor om våra köpvillkor vänligen kontakta oss!